عبارت فضای تجاری به مکانهای اطلاق می شود که بهمنظور کسبوکار و فروش کالاهای مختلف مرتبط با زمینههای مختلف کاری از آنها استفاده می گردد. برای دکوراسیون داخلی تجاری این مکانها بسته به اینکه چه کالایی در آنجا به فروش می رسد، دارای دکوراسیون و سبکهای متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند. بهعنوانمثال دکور یک مغازهی لباس و بوتیک با سوپرمارکت یا کتابفروشی بسیار تفاوت دارد و این تفاوت به علت کالاهای خاصی است که در هرکدام به فروش می رسد. در معماری داخلی مراکز خرید به موارد بسیار مختلفی باید توجه داشته باشیم. ازجمله مهمترین آنها کف سازی، مبلمان مرکز خرید، نورپردازی آن، دیوارها و ستونها و درنهایت فضای سبز است.
هنگامیکه بسیاری از متقاضیان خرید کالا به یک مرکز تجاری مراجعه می کنند، یکی از موارد مهمی که در ابتدا توجه آنها را جلب می کند، مواد و متریال بکار برده شده در کف ساختمان، کفپوشها و کف سازی آن محل است. بالا بودن کیفیت و طراحی کف این مراکز تأثیر بسیار زیادی در احساس رضایت مشتریان و میزان علاقهمندی آنها به محیط دارد. به دلیل آنکه در این مراکز رفتوآمد زیادی توسط مشتریان و صاحبان کار انجام می گیرد، نیاز است که کفپوشهای آن از مواد بسیار باکیفیت و بادوام انتخابشده باشند تا بهراحتی ساییده، خراب و رنگ و رو رفته نشود. همچنین براثر فشار زیاد و کشیده شدن اجسام بر روی آنها مقاومت نشان داده و در طول مدتزمان نشکنند.
در انتخاب کفپوش باید به نوع کاربری، ویژگیهای مرکز خرید و درنهایت آنکه مشتریان آن از چه سبک افرادی هستند، توجه زیادی داشته باشیم. در مکانهای تجاری که بیشتر بهصورت عمومی و پررفتوآمد هستند، معمولاً از سنگهای مرمر، گرانیت و سرامیک استفاده می کنند؛ اما در فضاهایی که خصوصی بوده و در محلهای خاص و گرانقیمتتری واقعشدهاند و رفتوآمد افراد در آنها به نسبت کمتر است، در داخل مغازهها از پارکتهای شیک یا سنگهای خاص استفاده می کنند.